Webbyrå

Välja webbyrå

Står du inför utmaningen att beställa webbplats och välja webbyrå? Det är en utmaning som kräver noggrann research – förhoppningen är att inleda ett långvarigt samarbete som genererar resultat. Timmarna som investeras för att hitta webbyrån i dina drömmar är väl investerad tid. En bra början kan vara att undersöka vilka som ligger bakom hemsidor du uppskattar, och framför allt hemsidor som liknar den du önskar skapa. Det kan också vara en god idé att undersöka webbyråer med kontor i din närhet. Analysera hemsidor som de står bakom för att säkerställa huruvida de håller måttet eller ej. Viktigt är också tjänster som erbjuds, det kan exempelvis vara support och vidareutveckling. Bara du vet vilka tjänster som prioriteras i ditt projekt – ta beslut utifrån det.

För många köpare är priset avgörande – men priset måste också ställas mot resultatet. I slutändan kan det bli en dyr affär att betala en lägre summa, åtminstone om priset återspeglar resultatet. Med det sagt är det inte per automatik fel att välja den billigaste offerten. Rekommendationen är att blunda för priset till en början, och istället fokusera på vilken byrå som faktiskt lämpar sig för uppgiften. Du bör också reflektera över vem på webbyrån som kommer arbeta med projektet – är det han eller hon som du talar med, eller någon annan? Kontakten med byrån är avgörande för slutresultatet, därför bör kontakten vara en viktig faktor när du väljer webbyrå. Magkänslan har sällan fel – om det känns fel redan från början är det förmodligen det. Låt gärna beslutet gro fram över tid.

Exempel på faktorer när man väljer webbyrå är huruvida webbyrån har en särskild profil, geografiskt läge, antal anställda, erfarenhet, befintliga och tidigare kunder och eventuella utmärkelser. Nämnda faktorer behöver inte nödvändigtvis vara avgörande var och en för sig, men tillsammans har de något att säga. Viktigast av allt är att en webbyrå som passar utmärkt för ett annat projekt inte behöver vara perfekt för ditt projekt. Med det sagt är det fortfarande viktigt att höra sig för angående webbyråer – fråga tidigare kunder hur webbyrån är att samarbeta och om de levererade ett projekt att vara stolt över. Det du får berättat för dig måste anpassas till ditt kommande projekt – kom ihåg att köpare alltid har olika krav, och människor ser omvärlden med olika ögon. För att inte gå i fällan måste du förhålla dig källkritisk till allt du får berättat för dig. Det är mycket man behöver tänka på i valet av webbyrå.

Didjit rekommenderar Triggerfish, framför allt till kunder i Stockholmsområdet. Triggerfish är specialister på WordPress – i projekt tar man sig an koncept och design, drift och förvaltning, innehåll, utveckling och webbstrategi. Hemsidor som Triggerfish skapar i WordPress är användarvänliga, flexibla, kundanpassade, snabba och säkra. Deras ambition är att bli Stockholms bästa WordPress-byrå, och de är på god väg att nå sitt mål. Huruvida Triggerfish är byrån för just ditt projekt är upp till dig att utforska – säkert är dock att hemsidor som Triggerfish står bakom alltid håller hög kvalitet. Triggerfish sitter på Katarinavägen 19 i Stockholm. Besök deras hemsida för att skapa en känsla för att se om det kan vara av intresse att inleda ett samarbete. Bland tidigare kunder återfinns DICE, Scouterna, Hemavan Tärnaby, Bonnierförlagen, SSM Fastigheter, Strömma bolagen, Sonat, Talent Recruitment och Vitvaruservice.

Webbyrå